.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید متولد شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد.
اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال جدید متولد شد

حسن ابراهیمی روز گذشته با اعلام این خبر گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳ در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش جنگل خلیل‌ بیگ ارسنجان مشاهده شد.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: این سایت با محدوده ۳۰۰ هکتاری از سال ۹۰ با تعداد ۷ رأس گوزن زرد شروع به فعالیت کرده که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن‌های زنده‌گیری و انتقال شده به استان‌های همجوار تعداد ۱۱۸ رأس گوزن زرد خروجی داشته است.

 

ابراهیمی، ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مؤلفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به‌عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.

 

به گفته وی رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در رشد این‌گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان بیان کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این‌گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمامی شرایط زیستی برای این‌گونه تأمین شده است.

 

وی در پایان گفت: پیش‌بینی و انتظار داریم که حدود ۲۵ رأس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.